2014. július 8., kedd

Kalamárka



A hétvégén Kalamárkába ugrottunk ki Tamással és barátjával a salgótarjáni Gáborral. Azóta sem nagyon tudok másra gondolni! (Gyönyörű, mesés, csodálatos, hihetetlen jó, meg ilyenek!)
Az andezit sziklatornyok két csoportban helyezkednek el, a felső körbejárható, valamint a lenti, hosszan elhúzódó alakzatban. A két sziklacsoporton összesen több, mint 400 út található, szóval van miből válogatni. Az utakat a helyi mászóetika szabályainak megfelelően alulról nyitották, illetve nyitják, és nincsenek túl sűrűn nittelve. Mióta Mátééktól hallottam erről a helyről azóta szerettem volna kipróbálni itt magam.
Sikerült OS-elni, flashelni néhány nehezebb utat. 
A szebbek ezek voltak:
Balkon VI
Búrkova previsy VI+
Obrovská streha VII-
Vevericia cesta VI
Az utak jellegét úgy tudnám leírni, hogy bedőlős trükkös táblamászással indulsz, majd végül nagyfogásos áthajlóval, aztán kimászással fejezed be őket. Toprope mászáshoz már csak a közet durvasága miatt sem ideális a hely (Hála Istennek!). Tradben egyet másztam, de az sem volt az igazi, mert megakasztottam egy nittet, egyébként inkább a mennyiségre mentünk :).
Ott voltak Szlovákia leghíresebb mászó öregjei, olyan arcok akik a 60-as években kezdtek mászni (név szerint: Igor Koller, Alan Formanek, Peto Gresak, Jana Lihocka). Egy röpke köszönés erejéig találkoztunk  Herceg Gáborral is.

Gábor az első útban elszántan biztosítja Tamást

még elszántabban

majd csere, az ilyen "jöttmentek" felé, mint én, csak később ébredt bizalom :)


A falon Igor Koller, biztosítja Peto Gresak


Gábor, az általa nagyon tisztelt Alan Formanekkel

A "nagyon arcok" Jana Lichocká, Peto Gresak, Igor Koller, Gulyás Gábor, Alan Formanek.
Érdemes Koller úr mászógatyájára vetni egy pillantást, példás egy darab!

Gábor az Obrovska strehá VII-- tetőáthajlásában

Aztán én következtem :)

Tamás egy egyszerűbb útban

az alsó sziklacsoport falai mellett




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése