2014. július 8., kedd

Squamish - Kanada BC



Azt hiszem a kanadai utazásom alkalmával ez volt mászás szempontjából a legizgalmasabb alkalom.
Egy helyi mászótárs-kereső oldalon bereklámoztam magam, és próbáltam felvenni a kapcsolatot is más, társat kereső mászókkal. Szerencsére Vancouver elég nagy város. Végül egy francia-kanadai sráccal hozott össze a sors, aki szintén nem régen érkezett a városba, mivel ott kapott doktoranduszi állást az egyetemen.
Több napnyi nehézkes email váltás, telefonálás után sikerült megegyeznünk egy időpontban. Már előtte este majd kiugrottam a bőrömből, mivel a közeli Squamishba készültünk egy 5 kötélhosszas, könnyű (5.8-5.9) trad út megmászására. Nem törődtem olyan jelentéktelen dolgokkal, hogy előtte friendet csak boltban láttam, illetve hogy soha nem másztam saját magam által elhelyezett eszközökkel :) .Reggel már teljesen be voltam sózva, ráadásul gyönyörű volt az idő is!
A megbeszélt időre bementem a városba a központi pályaudvarhoz. Ez meglepő módon egy forgalmas közlekedési csomópont annyi extrával, hogy a vasúti pályaudvar, és az óceánjáró személyszállító hajók meg a kompok kikötője egy helyen van a város közepén, a felhőkarcolók között. Ott vártam a frissen szerzett cimborámat, de nem unatkoztam, mert Vancouver népe nagyon színes. Igazi világvárosi társaság, egy teljesen idegen kultúra részei. Mindig megakadt valamin a szemem, de körülbelül fél óra után kezdtem kicsit aggódni. Alapból elhalasztottuk a találkozó időpontját két órával, és ahhoz képest késett még… Ekkor felhívtam telefonon, azt mondta, hogy még dolga van, de nagyon siet. Természetesen a hír hallatán az örömöm nem volt már olyan felhőtlen. Végül majd’ egy óra késéssel befutott a srác, és indulhattunk. (Ekkor már szerintem elmúlt dél).

Érdekes ember a pályaudvaron

Egy helyi homeless csigaháza

Trendi kerósok

Squamish Vancouvertől fél óra autókázásra van Északra. Vancouver központjából a Stanley parkon, majd a Lions Gate hídon át jutunk a nyugati partra (ez szakadt le valamelyik végső állomás filmben az iskolabusz alatt :) . A híres szürke gránit sziklatömb (igazából egy hegy) már messziről látható, na mi nem oda készültünk :). Előbb megálltunk és a tengerparti esőerdő hatalmas fái között elindultunk egy ösvényen felfelé a hegyre. Amikor odaértünk a falhoz nagyon fenséges látványban volt részünk. Ezek a sziklák, talán a tenger hatásának köszönhetően olyan kompaktak, mint az aszfaltos utak, csak 5-10 méterenként egy-egy nagyobb repedés, vagy kiemelkedő kristályréteg töri meg az egybefüggő kőzetet. Nekünk ezen az 50-60 fokos falon átlósan húzódó repedésen vitt volna az utunk, de sajnos, több helyen szivárgott-folyt a víz a repedésből a napsütés ellenére. 5 perc tanakodás után le kellett mondanunk erről az útról.
Hát erről kellett lemondani :(


Itt már rendkívül szomorúan szelfizünk, 3 évvel ezelőtt, amikor még divat sem volt

Szerencsére a társam már volt itt korábban, így tudta, hogy a nagy tömb, és a város túlfelén van egy domboldal, ahol kisebb, 15-20 méteres tömbök vannak egymás tetején, sok-sok függőleges repedéssel. Úgy döntöttünk, hogy átmegyünk oda.
A dolgok szerencsétlen együttállása miatt már nem sok idő maradt, de sikerült megmászni négy 5.10 alatti utat. Nagyon más ezeken a lekerekedett repedéseken alkotni, de azért itthon megszerzett szerény „mászó tudásomat” sikerült kamatoztatni. Az első utat a srác mászta előre. Megbeszéltük, hogy ez nekem talán elégséges gyorstalpaló lesz az ékek, camalotok elhelyezéséhez. Úgyhogy mászás közben szépen művelődtem. A következő utat már én másztam előre, az út nehézségéhez képest azért jobban izgultam, de végül sikerült szépen kimászni, a lábam egy helyen csúszott meg. Mászás közben sokszor találtam kiálló kb. 1 centis kristályokat, ami a befele dőlő sziklán lépésnek, és fogásnak is elegendő volt, emellett a repedések is elég jól szolgáltak lépésként, mert a lábfejemet frankón be lehetett szorítani. Ez adta az előlmászás során a legnagyobb lelki terhet is mert egyfolytában azon járt az eszem, hogy mi lesz, ha lecsúszik a kezem azokról a nem túl konkrét fogásokról, de a lábam meg beszorul. Szerencsére nem történt ilyesmi. (mondjuk nem kötöttem biztosítást, úgyhogy nem is lehetett semmi bajom :D ). Egyébként egy kicsit máshogy állnak kint az emberek a mászáshoz, sokkal kevésbé teljesítmény-központúak. Talán a helynek is betudható, de a mászók nyolcvan százaléka felső biztosítással, fákra kiépített standokkal mászott.
Nagyon sajnálom, hogy csak ennyi idő jutott végül Squamish-ra, de örülök, hogy mászhattam egy ilyen különleges helyen.

2013.03.27

Egy öreg óriástuja (Thuja plicata) 2 méteres tuskója a felújult tengerparti esőerdőben

Smokey Buff tömbjei

a cobra crack kistesója lehet

Megállapítjuk, hogy jó lesz ez nekünk

Szép kis drótszoknya

Első utam grániton!


Fáról ereszkedünk, háttérben a Chief  tömbje squamish-i öböl partján

SZŐRnyeteg

Arra a papirvékony gránittömbre még rámásztam volna :)


Első trad előlmászásom!!! :D

A gépem megpróbált Andy Warhol lenni

alkalmi partner hirdetésre

Itt még más elképzeléseim voltak az ideális köztestávról

Egy szépre gyalult tömb, érdemes megnézni a ziafoltok által vezetett vonalat a táblán...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése